Szerencsére, manapság már nemcsak a nagyobb cégek privilégiuma az interneten való profi eladás, hiszen a kisebb vállalkozások is éppen olyan sikerrel alapíthatnak gyümölcsöző webáruházat, mint a nagyobb kaliberű társaik. Bár jó gondolatnak tűnhet a webáruház indítás, mielőtt belevágnánk a nagy kalandba, mindenképpen érdemes alaposan átrágni az azzal járó előnyöket és hátrányokat. Célszerű írásos listát is készíteni a pro-kontra tényezőkkel, hogy minél tisztább képet kaphassunk. Először is, ne essünk abba a tévedésbe, hogy a webáruház indítás nem jár sok munkával!
Való igaz, hogy sok pénzt lehet megspórolni a segítségével, hiszen így kikerülhetjük a hagyományos boltok esetében természetesnek számító havi bérleti és raktározási díjakat, a higiéniás és egyéb szabályok betartásáról nem is beszélve, ám lelkiismeretes és odaadó munka, részletekbe menő háttértudás és tervezés nélkül nem azt a végeredményt kapjuk, amire számítunk. A webáruház indítás nem ördöngösség, mégis rengeteg megfontolással és precíz tervezéssel jár.