A logó, mint márkaismertség növelő eszköz

A logó, mint márkaismertség növelő eszköz

A legtöbb vállalkozás beleesik abba a hibába, hogy már az induláskor elkezd a logóján agyalni. Tény, hogy fontos a márka logó, de nem minden cég életében ez kell legyen az első lépés. Ismerünk olyan vállalkozókat, akik sikeresen értékesítették termékeiket és szolgáltatásaikat márka logó nélkül is. Persze ez nem jelenti azt, hogy idővel nekik ne lett volna saját logójuk. Hiszen a logó több szempontból is fontos, ez elvitathatatlan. Egy ötletes, egyedi, érhető márka logó nagyban segítheti és támogathatja a vállalkozás előre menetelét, fontos kommunikációs eszköz. Bár szakemberek szerint önmagában azért kevés az átütő sikerekhez. A grafikusok is bár vállalnak csak márka logó tervezést, de általában azt tanácsolják, hogy a logóval együtt készüljön el a vállalkozás arculati kézikönyve is. Itt kezdetben nem kell nagy dolgokra gondolni, de fontos, hogy a logóval harmonizálva kerüljön meghatározásra legalább a színvilág, és a betűtípus.Persze vannak olyan világmárkák, akiknek az arculati kézikönyve több száz oldalas. Ha kételkedünk a márka logó erejében és abban, hogy mennyire számíthat az ismertség, beazonosíthatóságban, akkor gondoljuk csak a Google, a Coca-Cola, vagy a Nike logójára.